ZÁKLADNÁ ŠKOLA na Ul. M. R. Štefánika č.17
Žiar nad Hronom

 

 

KEĎ ŤA SPOZNÁM, BUDEM TI ROZUMIEŤ...

 

(MŠ SR – rozvojový projekt „Jazykové laboratóriá 2009“)

 

Získaná dotácia

 10 000 €

 

Hlavným cieľom projektu bolo zriadenie jazykového laboratória, rozvíjať u žiakov komunikatívne zručnosti, t.j. ústny prejav, čítanie, počúvanie, písomný prejav na základe osvojenej slovnej zásoby a gramatiky, rozvíjať stratégie učenia sa, posilňovať  cieľavedomosť, vytrvalosť a systematickosť v štúdiu cudzieho jazyka. Naučiť žiakov učiť sa hľadať vlastné optimálne formy osvojovania a upevňovania si učiva a vnímať jazykové vzdelávanie ako celoživotný proces. Ďalším cieľom bolo zintenzívniť a rozšíriť spoluprácu a komunikáciu s partnerskými školami, prehlbovať vzájomné porozumenie medzi národmi a toleranciu k iným kultúram a zvykom prostredníctvom poznatkov z rôznych oblastí života  ľudstva.

Z finančných prostriedkov bola zakúpená IKT do jazykovej učebne pre 14 žiakov. Keramická magnetická tabula, eBeam interaktívna tabuľa, dataprojektor, učiteľský notebook a žiacke notebooky. Zriadením jazykového laboratória – zakomponovanie IKT do výučby, používanie edukačných CD  a dostupných stránok na internete sa zmenila, skvalitnila výučba cudzieho jazyka na našej škole.

Žiaci radi pracujú s počítačom, lebo túto činnosť berú ako hru a nenásilným spôsobom sa zároveň aj učia a rozvíjajú svoje zručnosti. Niektoré deti, ktoré v priebehu klasických vyučovacích hodín nepracovali veľmi aktívne, sú dnes nadšené a snažia sa zapájať do vyučovacieho procesu, zmenili  prístup k výuke cudzieho jazyka. Výrazným spôsobom sa rozvíjajú ich vyššie kognitívne funkcie,  komunikačné schopnosti a informačná gramotnosť.

Práca s notebookom umožňuje žiakom samostatne pracovať na zadanej úlohe, využívaním multimediálnych CD si žiaci rozširujú a upevňujú slovnú zásobu, gramatiku, správnu výslovnosť. Precvičovanie jazykových zručností, ako je počúvanie, hovorenie, písanie, čítanie. Môžeme využiť frontálnu formu výučby s použitím dataprojektoru a s interaktívnou tabuľou , pôsobiť tak na vizuálny a kinetický typ učiacich sa, skupinovú formu výučby, kde si menej samostatní žiaci pri spojení s viac samostatnými žiakmi môžu upevniť a overiť správnosť svojich poznatkov .Taktiež individuálnu formu výučby, kde sa učiteľ môže individuálne venovať slabo prospievajúcim žiakom, alebo žiakom s určitou poruchou učenia sa.  

Ďalšiu metódu, ktorú využívame na vyučovanie cudzieho jazyka je projektové vyučovanie. Umožňuje žiakovi prehlbovať si získané vedomosti a rozširovať si svoje poznávacie procesy a integrovať do uceleného systému. V neposlednom rade tu dochádza k rozvoju tvorivého myslenia, rozvíja sa cieľavedomosť a zodpovednosť za prijaté úlohy. Zo sociálneho hľadiska sa v žiakoch rozvíja pocit partnerstva, tímovej spolupráce a tolerancie.

Práca s výukovými programami  zároveň dáva žiakom spätnú väzbu, ako zvládol preberané učivo. Znázorňovanie počtu chýb si môže žiak priebežne kontrolovať. Učiteľ môže rýchlo vyhodnotiť úroveň dosiahnutých kompetencií. Po skončení práce si môže u každého žiaka pozrieť tabuľku úspešnosti pri jednotlivých úlohách – niektoré udávajú aj chyby, ktorých sa žiak dopustil.

 

Späť na začiatok stránkyNávrat na úvodnú stránku | Pridaj k obľúbeným | Prístupnosť
© 2014 Základná škola, Ul. M. R. Štefánika č. 17, 965 01 Žiar nad Hronom, 045/ 678 89 20, webmaster@zsstefanikazh.edu.sk

DÔLEŽITÉ TERMÍNY

 
 
 

INFO-OKIENKO

2% z dane
Archív
Termíny školských prázdnin